Supa de oase – remediu contra îmbătrânirii, durerilor articulare şi dezechilibrelor hormonale

23.10.2015 0 comentarii

Toţi am încercat supa de pui fie pentru creşterea imunităţii, fie pentru a ne recupera după o răceală puternică. Cu toate astea, prea puţini cunosc beneficiile supei de oase, un preparat cu numeroase minerale, vitamine şi aminoacizi, perfectă pentru a preveni sau ameliora unele afecţiuni, pentru a încetini procesul de îmbătrânire sau chiar pentru a echilibra sistemul hormonal.

  1. Cum se prepară supa de oase?

    În primul rând, trebuie menţionat faptul că această supă se poate realiza fie din oase de găină, vită, raţă, curcan etc., dar şi din oase de peşte.

    În acest al doilea caz, alege doar oase de peşte de calitate superioară. Ai putea opta, de exemplu, pentru dover sole (limbă de mare), biban de mare (cele mai recomandate în acest sens) sau orice alt peşte sălbatic. Oricum, ar fi bine să eviţi oasele peştilor prea graşi.

    Aşadar, alege 1 kg de oase de animale crescute la ţară sau peşte. Dă oasele într-un clocot, aruncă prima apă şi adaugă-le într-o altă cratiţă curată şi mai mare.

    Acoperă cu 3-4 litri de apă, 2 prafuri de sare de mare, legume (1-2 morcovi, 1 ţelină, 1 ceapă, 3-4 căţei de usturoi, 1 ardei gras), foi de dafin, salvie şi orice alt condiment doreşti.

    Tot aici se mai adaugă şi 2 linguri de oţet de mere natural.

    Pentru un plus de savoare, ai putea să prăjeşti un pic oasele înainte.

    Adu la punctul de fierbere şi apoi lasă tot amestecul să fiarbă la foc mic timp de 8-24 de ore. Poţi adăuga apă atunci când este necesar. În cazul în care foloseşti oase de peşte, timpul de fierbere este de aproximativ 2-3 ore.

    Cu cât oasele sunt mai moi, cu atât supa este mai bogată în minerale, vitamine şi aminoacizi.

    După ce este gata, răceşte şi scurge supa în recipiente de sticlă. Dă-o la  frigider şi consumă 1-2 căni pe zi (încălzită puţin înainte).

    Ce conţine supa de oase şi ce beneficii are?

    Nu de mult, chiar Gwyneth Paltrow lăuda supa de oase datorită proprietăţilor sale benefice pentru frumuseţe. Alţi nutriţionişti celebri (Donna Gates în The Body Ecology Diet sau Dr. Natasha Campbell-McBride în GAPS Diet) o promovau în dietele pentru echilibrarea hormonală sau un sistem osos sănătos.

    Iată mai jos care sunt principalii ei nutrienţi şi cum acţionează aceştia în organism:


    Glicină – pe lângă faptul că ameliorează tulburările gastro-intestinale, glicina ajuta ficatul să detoxifice organismul, eliminând toxinele. În plus, glicina e importantă pentru o sarcină sănătoasă şi poate scădea tensiunea arterială.

    Minerale (calciu, fosfor, magneziu) – toate aceste minerale contribuie la o sănătate mai bună, dar acţionează şi ca agenţi anti-îmbătrânire.

    Glucosamină, acid hialuronic, colagen, condroitină – toate sunt benefice pentru încheieturi flexibile, piele mai sănătoasă şi mai tânără etc.

    Iod – lipsa de iod duce la o încetinire a funcţiei glandei tiroide. Din această cauză pot apărea fluctuaţii de greutate, căderea părului, lipsa energiei etc.

    Aşadar, ai numai de câştigat dacă, din când în când, alegi să prepari supă de oase. Printre atâtea avantaje, se evidenţiază, însă, trei:

    -    Supa de oase ajută la reechilibrarea sistemului hormonal


    Dezechilibrele hormonale vin la pachet şi cu tulburări digestive. Pe lângă simptomele neplăcute (constipaţie, balonare, iritabilitate), producţia de hormoni este direct afectată pentru că ea depinde de asimilarea mineralelor şi vitaminelor.

    -    Supa de oase este noul trend în anti-aging

    Colagenul în special este cel responsabil cu acest proces de întinerire şi prevenire sau chiar atenuare a ridurilor, a celulitei, a menţinerii unui ten şi păr frumos.

    -    Supa de oase întăreşte sistemul osos şi ameliorează durerile articulare


    În cadrul unui studiu realizat de Dr. Roland Moskovits s-a stabilit faptul ca gelatine reduce durerile cauzate de osteroporoză.

printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro