Uleiul de cocos scade colesterolul, arde grăsimea abdominală şi atenuează ridurile

16.11.2015 0 comentarii

În smoothie-uri, batoane energizante, salate sau aplicat pe păr şi piele pentru frumuseţe? Folosit extern sau intern, uleiul de cocos este la fel de benefic, spun specialiştii.

  1. De altfel, în sprijinul lor vin şi statisticile care arată că populaţiile care consumă constant ulei de cocos sunt mult mai sănătoase, iar riscul afecţiunilor cardiace mult mai mic.

    Aşadar, dacă te întrebai de ce este atât de lăudat uleiul de cocos, cum să îl foloseşti pentru a fi mai eficient, care este doza zilnică şi în ce formă să îl consumi, iată mai jos câteva răspunsuri la întrebările tale.

    Uleiul de cocos ajută la arderea depozitelor de grăsime

    Ştim cu toţii cât de inestetică, dar şi cât de periculoasă poate fi grăsimea depozitată în jurul abdomenului. De la afecţiuni cardiace până la tulburări hormonale, riscurile nu sunt deloc de neglijat.

    Pentru acest aspect, dar şi ca adjuvant în curele de slăbire, uleiul de cocos poate fi asul din mânecă.

    Principalele grăsimi din uleiul de cocos sunt trigliceridele de lanţ mediu, substanţe care cresc consumul de energie, contribuind astfel la stimularea metabolismului şi la arderea mai uşor şi mai repede a depozitelor de grăsime.

    În cadrul unui studiu la care au luat parte 40 de femei cu obezitate abdominală, s-a stabilit că doar uleiul de cocos (30 ml pe zi, timp de 12 săptămâni), fără dietă sau exerciţii fizice, poate contribui la scăderea depozitelor de grăsime din acea zonă.

    De asemenea, uleiul de cocos scade senzaţia de foame, fiind astfel de ajutor şi în curele de slăbire.

    Scade colesterolul şi riscul afecţiunilor cardiace


    Cu peste 50% acid lauric, uleiul de cocos previne afecţiunile cardiace, creşte colesterolul bun şi îl scade pe cel rău.

    Într-un studiu în care efectele sale au fost comparate cu cele ale uleiului de soia, cel de cocos a ieşit net câştigător: a redus colesterolul total şi cel rău, l-a crescut pe cel bun, a redus trigliceridele, a îmbunătăţit factorii de coagulare şi a contribuit la arderea grăsimii abdominale.

    Omoară bacteriile, viruşii, fungii şi infecţiile

    Acelaşi acid lauric este “responsabil” pentru aceste efecte benefice. Se pare că, ingerat, acest acid formează şi monolaurina, un compus foarte eficient împotriva bacteriilor, fungilor şi infecţiilor.

    Ajută funcţia cerebrală, atenuând simptomele bolilor specifice

    Sunt necesare mai multe studii, însă primele concluzii ale specialiştilor arată ca uleiul de cocos, consumat regulat, ar putea aduce unele îmbunătăţiri simptomatologiei pacienţilor cu demenţă şi Alzheimer.

    Consumat regulat, el poate avea efecte pozitive asupra funcţiei cerebrale, în general.

    Uleiul de cocos, un produs 100% natural, eficient şi în cosmetică

    Pentru părul casant, lipsit de strălucire şi vitalitate, pentru pielea aspră, buzele uscate sau ridurile fine, uleiul de cocos este la fel de benefic.

    De altfel, s-a stabilit că uleiul de cocos acţionează şi ca o loţiune cu factor de protecţie solară, fiind o alternativă pentru produsele din comerţ. Cum factorul său de protecţie este unul destul de mic (7-10), este recomandat să foloseşti altceva dacă te vei expune la soare un timp mai îndelungat.

    De care şi cât să foloseşti?


    Tot ce contează este ca uleiul de cocos să fie organic, virgin sau extravirgin şi nu rafinat. De asemenea, este de preferat să nu conţină arome sau alte adaosuri de acest fel.

    În ceea ce priveşte cantitatea, deşi nu este stabilită o doză zilnică recomandată, ar fi bine să îl consumi zilnic, între 1-3 linguri pe zi, în diverse forme.

    Ai grijă, însă, la început pentru că ţi s-ar putea părea prea greu. Începe cu 1 linguriţă pe zi, între mese şi creşte treptat doza.

    În ce variante îl poţi consuma?

    Deşi unele persoane îl pot consuma şi ca atare, este de preferat să adaugi uleiul de cocos în diverse preparate tocmai pentru a nu te plictisi de gustul său.

    Astfel, îl poţi consuma în băuturi calde, cafea sau ceai, salate, prăjituri sau chiar batoane energizante.

    O reţetă simplă şi delicioasă ar fi aceasta:
    pune la înmuiat câteva migdale, nuci româneşti, alune de pădure şi nuci macadamia. Scurge-le apoi foarte bine, adaugă-le în robotul de bucătărie alături de seminţe de susan, chia, seminţe de cânepă, un pic de miere, 1 linguriţă pudră de roşcove, 1-2 linguriţe ulei de cocos, câteva stafide, merişoare sau fructe goji înmuiate şi ele înainte, 1 praf de turmeric şi 1 praf de scorţişoară.

    Mixează totul până devine o pastă lipicioasă, pune amestecul într-un recipient dreptunghiular şi păstrează la congelator.

printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro