Ce să nu mâncăm seara – 7 alimente de evitat - eBUCATARIA

Ce să nu mâncăm seara – 7 alimente de evitat

17.06.2018 0 comentarii

Fie că vorbim despre cină, fie că ne referim aici la gustările de dinainte de somn, trebuie să ştim clar care sunt acele alimente “de evitat” seara. Organismul are propriul lui ritm şi nu ai vrea să îi perturbi funcţionarea tocmai prin alegerile tale alimentare.

  1. Dacă am trecut în revistă aici gustările sănătoase pentru care putem opta spre finalul zilei, iată mai jos şi ce ar fi bine să eviţi:

    1).  Paste


    Da, e foarte simplu să prepari câteva paste cu ciuperci şi sos de roşii, însă nu la ore târzii. Pastele sunt foarte bogate în calorii, ceea ce înseamnă că e posibil să pui 1-2 kilograme, chiar în jurul taliei, acolo de unde e foarte greu să slăbeşti apoi.

    Pastele sunt o sursă bună de carbohidraţi, dar consumă-le înainte sau după antrenament, de exemplu, nu seara.

    2). Ciocolată sau alte dulciuri

    Ca regulă generală, ar trebui să excluzi orice produs bogat în zahăr. Un pic de ciocolată, bogată şi în cofeină, îţi va da o senzaţie de bună dispoziţie imediat după, dar îţi va creşte energia şi nivelul de cortizol. De aici şi până la agitaţie şi insomnie nu mai e decât un pas.
    Evită ciocolata, dar şi produsele asemenatoare precum prăjiturile, băuturile acidulate, cafeaua etc.

    3). Alcool


    Nu puţini sunt cei care cred că 1-2 pahare de vin roşu înainte de culcare ne face să dormim mai bine. De fapt, studiile arată că în cazul persoanelor sănătoase, acest obicei ar putea creşte riscul tulburărilor de somn.

    Teoretic, 1 pahar de alcool pe zi, pentru femei şi 2 pahare de alcool pe zi, pentru bărbaţi este doza recomandată.

    4). Carne roşie

    De ce să optezi pentru (mult mai greu de digerat) carne roşie, când poţi savura o porţie (mică) de piept de pui la grătar? Consumul de carne roşie, târziu în noapte , îţi va perturba digestia ceea ce înseamnă nu doar risc crescut de constipaţie, ci şi de insomnie.

    5). Condimente

    Aşadar, fii atent la sosurile pe care le prepari pentru cină! E de la sine înţeles că mâncărurile condimentate, savurate cu câteva ore înainte de culcare, nu vor face altceva decât să ne declanşeze sau evidenţieze unele probleme gastrointestinale, cum ar fi balonarea şi durerile de stomac.

    În plus, condimente sunt până la urmă nişte stimulente ceea ce îţi va îngreuna “misiunea” de a adormi.

    6). Ţelină şi alte fructe/legume care acţionează ca un diuretic


    Dintre toate legumele, ţelina e cea mai “periculoasă” când vine vorba de “gustări înainte de somn”. De ce? Ei bine, se pare că aceasta acţionează ca un diuretic, ceea ce înseamnă că somnul îţi va fi perturbat de desele vizite la baie.

    La fel acţionează şi pepenele roşu, aşa că limitează consumul fructelor şi legumelor de acest fel cu 4-5 ore înainte de culcare.

    7). Suc de fructe

    Sucul de fructe se încadrează atât la punctul anterior, cât şi la acela al alimentelor care ar putea să dăuneze vezicii urinare. În cazul în care ai probleme cu aceasta, sucul de fructe, în special de citrice, pare a înrăutăţi durerile sau frecvenţa urinarii.

    În plus, fiind şi el bogat în zahăr, îţi va da şi el acel plus de energie de care nu ai nevoie tocmai înainte de somn.

printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro