Potasiul: simptomele deficitului de potasiu, surse naturale şi beneficii pentru sănătate

02.09.2018 0 comentarii

Unul dintre cele mai importante minerale pentru sănătatea noastră este potasiul. Acesta ajută la buna funcţionare a muşchilor, inimii, sistemului digestiv, rinichilor sau sistemului osos. Bineînţeles, beneficiile sale nu se opresc aici.

  1. Dacă te-ai simţit vreodată slăbit, obosit sau pulsul ţi-a crescut dintr-o dată, află că cel puţin una dintre cauze ar fi putut fi un nivel al potasiului prea scăzut. Tocmai de aceea, citeşte mai jos câteva informaţii importante şi utile ce au în centru tocmai acest electrolit cheie pentru o sănătate mai bună.

    Care sunt simptomele deficienţei de potasiu?

    Se pare că manifestările apar progresiv. Din acest motiv nici nu ne îngrijorăm în prima fază şi nu ne gândim că de vinţ ar putea fi potasiul.
    Cele mai întâlnite simptome sunt: slăbiciune, oboseala, probleme gastrointestinale, constipaţie, crampe musculare, balonare, palpitaţii, depresie, incapacitatea de a te concentra etc.

    Care este doza recomandată de potasiu şi care sunt alimentele bogate în acest mineral?

    Pentru un adult, se recomandă 4700 mg de potasiu pe zi. În cazul în care sănătatea noastră este una optimă, valorile potasiului se vor păstra în limite normale. În caz contrar, însă, e posibil ca el să scadă tocmai din cauza acestor probleme adiacente.

    În ceea ce priveşte sursele naturale (dacă deficitul nu este foarte mare se recomandă doar suplimentarea cu surse naturale), cele mai bogate alimente în potasiu sunt: avocado, bananele, prunele, cartoful dulce, cartoful, stafidele, spanacul, roşiile, sucul de portocale, mazărea, fasolea etc.

    Care sunt beneficiile potasiului pentru sănătate?

    Potasiul nu tratează, dar poate preveni sau ameliora unele afecţiuni.

    Cele mai importante avantaje sunt cele în sfera sistemului cardiovascular. Potrivit studiile realizate până în acest moment, un nivel bun de potasiu ne protejează împotriva infarctului sau a altor probleme cardiovasculare.

    Tensiunea arterială este şi ea controlată cu ajutorul acestui mineral, la fel ca şi fluctuaţiile ritmului cardiac.

    Colesterolul rău poate fi şi el diminuat printr-o dietă bogată în alimente cu potasiu.

    Potasiul întăreşte oasele, prevenind totodată, susţin specialiştii, şi osteoporoza.

    Starea de bună dispoziţie, randamentul profesional sau diminuarea tulburărilor gastrointestinale sunt şi ele în strânsă legătură cu un nivel optim de potasiu.

printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro