Redescoperă România culinară

04.05.2011 6 comentarii
  1. Timp de-o săptămână am făcut parte din proiectul "Redescoperă România".  Despre această experiență am povestit mai multe aici, astăzi vreau să vă povestesc despre mâncărurile de care m-am bucurat. Nu e o cronică culinară, dat fiind că eu n-am pretenții de critic de restaurant - și nici nu prea îmi doresc să am vreodată. E doar o trecere în revistă a unor locuri care n-ar trebui ratate, dacă sunteți pasionați de gastronomie. Și a unor mâncăruri care musai trebuie testate, dacă vă plac bucatele gustoase.

Cronologic vorbind, prima mea recomandare e Mariko Inn. Un hotel cu 3 săli de restaurant, situat la ieșirea din Roman către Suceava. La restaurantul rustic (mai găsiți acolo un steakhouse și un restaurant numit de ei "high-class", pe care nu le-am vizitat) am găsit un personal simpatic și zâmbitor, care se mișca destul de repede - mai ales dacă ținem cont că nu-i chiar ușor să servești 25 de oameni la o singură masă. (foto: Vali Petcu)

Mariko Inn, Roman

Pe lângă excelenta ciorbă de hribi de care îmi voi aminti toată viața, probabil, colegii mei de drum și cu mine am mai gustat din:

Salată de pui în aluat

Salata de pui in aluat - mariko inn, roman

Prepelițe umplute, cu mujdei și mămăliguță

Prepelite umplute - mariko inn, roman

Mușchi de vită pe piatră, cu legume gratinate

Muschi de vita pe piatra, cu legume gratinate - mariko inn, roman

Pastramă afumată de oaie, cu mămăligă și brânză

Pastrama afumata de oaie - mariko inn, roman

Ruladă de curcan cu verdețuri și sos de hribi

Rulada de curcan cu verdeturi si sos de hribi - mariko inn, roman

Al doilea punct de interes culinar din călătoria asta a fost Restaurantul Latino, din Suceava. Și aici au o ciorbă bună de hribi (da, am și eu obsesiile mele culinare), nu atât de bună ca la Mariko, dar tot am lins farfuria, metaforic vorbind. Ce mi-a rămas în suflet de-aici:

Saltimbocca di tacchino - saltimbocca de curcan cu ierburi aromate și sos de vin

Saltimbocca de curcan - Restaurant Latino, Suceava

Pollo Ripieni - piept de pui umplut cu ardei și panceta și împlinit cu un sos de brânză Brie

Piept de pui umplut cu ardei gras si panceta, cu sos Brie - Restaurant Latino, Suceava

O altă vizită care merită menționată a fost la Vila Franka, în Sighișoara (n-am găsit un link direct). Pe lângă priveliștea minunată pe care o ai de pe terasa Restaurantului asupra Cetății, merită să încercați tocănița de berbec

Tocana de berbecut - Vila Franka, Sighisoara

Cea mai mare surpriză pentru mine, însă, în această călătorie, a fost vizita la Hanul Cetății, în Saschiz. La 20 de km de Sighișoara, am trecut de zeci de ori pe lângă aceasta minune turistică. M-am oprit o singură dată, am stat pe terasa de la stradă și am mâncat ceva banal (o omletă, parcă). Dacă nu ne ducea Doru Panaitescu acolo, poate n-aș fi bănuit niciodată ce se ascunde în spatele porții. (foto: Andra Zaharia)

Hanul Cetatii, Saschiz

Hanul Cetății e construit pe locul unui han vechi de la 1800 și ceva, păstrând forma construcției originale și chiar și o bună parte din materialele de construcție (cărămizi, pietre etc). Dacă vă opriți pe-aici, și vă recomand călduros să o faceți, gazda - doamna Lidia - vă așteaptă cu tot felul de bucate gustoase, de casă. Noi ne-am bucurat la un platou cu gustări reci - slănină afumată, brânză de oaie, castraveți și roșii, friptură rece de pui, ceapă...

Platou gustare cu slanina, pui, branza, ceapa, rosii, castraveti - Hanul Cetatii, Saschiz

Și, după o ciorbă de fasole cu tarhon care m-a uns pe suflet, m-am întinș la o porție de bulz cu cârnați "uscați la streașină", cum ar zice Augustin.

Bulz cu carnati uscati - Hanul Cetatii, Saschiz

La final, pe drumul către casă, la îndemnul Nebuloasei ne-am oprit la Carul din Stele, în localitatea Bebarca, pe drumul E70 Craiova - Filiași.

Carul din Stele, Bebarca, Dolj

Mi-a plăcut meniul, ca un ziar vechi.

Meniul - Carul din Stele, Bebarca, Dolj

Din iuțeala lor de mână și nebăgarea mea de seamă, am comandat ciorbă de văcuță (în loc de ciorbă de fasole) care mie de fapt nu-mi place deloc. Dar asta a fost bună, dreasă cu smântână și puțin oțet - sau poate îmi era mie prea foame.

Ciorba de vacuta - Carul din Stele, Bebarca, Dolj

Mi-au plăcut mult, însă, turtele făcute inhouse. Proaspete, calde, foarte gustoase.

Paine de casa - Carul din Stele, Bebarca, Dolj

Mai erau o grămadă de chestii care-mi făceau cu ochiul în meniu, dar eram doar îm trecere, așa că le-am lăsat pe data viitoare.

Astea au fost restaurantele și mâncărurile care m-au impresionat cel mai mult în excursia Redescoperă România. Sper să vă fie de folos în plimbările voastre prin țară.

Poftă bună :)

Redescoperă România este un proiect Petrom, susţinut de BCR, Dacia, Romtelecom, Paralela 45 şi Muzeul National al Taranului Roman.

printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

• b?g?

la "carul din stele" ma cazam in delegatiile de la craiova. pe langa turtele alea bune aveau "coaste si carne la galeata" care erau o minunatie. in ardeal le spune "coaste si carne in untura la borcan":)))

04.05.2011
  • skybax

De Mariko Inn pot confirma ca e super buna mancarea si servicea incearca sa fie cat de cat ok ceea ce in RO nu prea se gaseste

• siginutz

si glandele salivare au inceput sa isi spuna cuvantul....

04.05.2011
  • Alex Albu

La Carul din Stele am dus acum c

• Carmen

Turtele arata demential. Stii cumva unde as putea gasi reteta?

19.05.2011
  • Aetana

asa bunatati chiar langa mine, o mica observatie, in cazul Carului din stele, localitatea este Beharca