Turmeric – un condiment asiatic minune

07.04.2015 0 comentarii

Dacă îţi place să jonglezi cu ingredientele şi aromele, condimentele sunt binevenite în tot acest proces creativ. Exotice, transformând cu totul gustul preparatelor, ele sunt potrivite în multe combinaţii, de la salate până la sucuri şi smoothie-uri. Un condiment foarte apreciat şi versatil este şi turmericul.

  1. Originar din India şi înrudit cu ghimbirul, turmericul (curcuma longa) este folosit mai ales în zona asiatică atât datorită savorii şi culorii sale deosebite, cât şi pentru beneficiile pentru sănătate. Are un indice glicemic scăzut, fiind bogat în mangan, fier, vitamina B6, fibre, cupru şi potasiu.

    Este timpul să îi apreciem şi noi calităţile şi să îi facem loc printre celelalte ingrediente cu care ne desfătam zilnic. De altfel, turmericul se afla deja la loc de cinste în bucătăria noastră, dovada stând preparatele delicioase care îl conţin şi pe care vi le-am recomandat.

    Până te vei decide în ce combinaţie sau preparat să îl încerci, iată câteva dintre cele mai menţionate beneficii ale turmericului:

    Ameliorează durerea şi scade inflamaţia


    Un puternic antioxidant şi antiinflamator, turmericul este recunoscut pentru efectul său anti durere sau în afecţiuni grave precum artrita reumatoidă. De altfel, în medicina tradiţională chineză, turmericul este recomandat în bolile abdominale inflamatorii, indigestie, meteorism, balonare etc.

    Rădăcina de curcuma ar putea preveni cancerul

    Încă la început, cercetările realizate până acum nu sunt suficiente pentru un verdict oficial, însă primele semnale benefice există: se pare că rădăcina de curcuma ar împiedica formarea celulelor bolnave, inhibând totodată dezvoltarea celor deja existente.

    Curcuma – un posibil leac pentru Alzheimer

    În ţările asiatice, există foarte puţine cazuri de Alzheimer sau alte afecţiuni cognitive. Studiind mai mult, specialiştii au ajuns la concluzia că turmericul ar putea fi explicaţia. Aceştia speră că cercetările ulterioare vor putea oferi date mai concludente în acest sens.

    Precauţii!

    Cantitatea de curcumă ar trebui să difere atunci când îl consumi în scop terapeutic. Unele studii atestă faptul că maxim 3.5 g pe zi este doza sigură, însă în aceste cazuri cel mai bine ar fi să ceri şi părerea unui medic.

    În cantităţi moderate şi în preparate culinare, turmericul este un condiment sigur. Consumat într-o doză mare, el poate da tulburări gastro-intestinale, nefiind recomandat femeilor însărcinate, celor care alăptează şi persoanelor cu afecţiuni ale vezicii biliare. De asemenea, el poate interfera cu acţiunea medicamentelor pentru subţierea sângelui şi a anumitor tratamente contra cancerului.

    Cum alegem, depozităm şi folosim turmeric - tips&tricks

    Nefiind un condiment foarte cunoscut nouă, e important să ştim anumite informaţii şi sfaturi folositoare despre turmeric:

    -    Alege pe cât posibil extract din rădăcină de curcumă
    (pudră sau suplimente, după caz) pentru că aceasta oferă toate acele beneficii pentru sănătate.  De asemenea, deşi orice pudră de curry conţine şi turmeric, optează pentru varianta simplă.

    -    Foloseşte-l întotdeauna în combinaţie cu piper cayenne. Studiile au arătat că acesta îi potenţează efectul.

    -    Păstrează pudra de turmeric, cea mai accesibilă nouă, într-un borcan sau o pungă închisă ermetic, depozitat într-un loc uscat, întunecat.

    -    Foloseşte turmeric în salate, orez, amestecuri de fructe şi nuci, în preparate precum frittata, legume la tigaie, supe, smoothie-uri, ceaiuri (combinaţia de miere, turmeric, ghimbir şi scorţişoară de Ceylon este delicioasă) sau descoperă aici în ce mâncăruri delicioase l-am folosit noi:  Retete cu turmeric

printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro