Vinurile nobile, soluția viticultorilor argentinieni pentru a face față concurenței

14.05.2015 0 comentarii

Viticultorii argentinieni suferă de pe urma unei inflații galopante și a unei rate de schimb prohibitive, care au lovit sectorul vinului. Țara își păstrează însă locul 10 între exportatorii mondiali de vin, mizând pe soiuri nobile, relatează marți AFP.

  1. După mulți ani de creștere, exporturile în străinătate de vin argentinian au început să scadă în 2013. În 2014, deși volumul exporturilor a înregistrat o scădere de 16,62%, încasările sectorului au scăzut cu numai 4,47%, potrivit Institutului Național de Viticultură (INV).
     
    Argentina — al 5-lea producător mondial de vin, cu celebrul său Malbec roșu și Torrontes alb — s-a confruntat cu o creștere a prețurilor la vin cu 23,9% în 2014, fapt ce i-a afectat pe producători și a făcut ca mâna de lucru să fie mai scumpă. Viticultorii se plâng totodată de o supraevaluare a monedei peso, în raport cu dolarul, care a făcut să crească prețul sticlei de Malbec.
     
    John du Monceau, proprietar al localului Bodega Atamisque de la poalele Anzilor, se plânge de faptul că trebuie să ajusteze tarifele la prețul pieței mondiale. "Nu pot compensa inflația, ceea ce este marea problemă în Argentina", a explicat el.
     
    Viticultorii argentinieni au decis prin urmare să-și consolideze poziția asupra vinurilor de 15 euro și peste această sumă. "Ne-am orientat treptat spre produsele de gamă înaltă, vinurile premium, fapt ce ne-a permis să supraviețuim", a declarat Maximiliano Hernandez Toso, administrator al companiei Huarpe Wines, fondată în 2003 în provincia Mendoza.
     
    "Încă de la începutul anilor 1990, marea noastră provocare a fost să reușim să facem astfel încât vinurile noastre să fie recunoscute în segmentul vinurilor scumpe, de la 20 de dolari în sus", a explicat Cecilia Razquin, directoare de export la Bodega Catena Zapata, una din cele mai mari zone viticole din Argentina.
     
    "Nu putem concura cu alte țări la categoria vinurilor de 10 dolari unde producția trebuie să fie mai mare", a precizat Maximiliano Hernandez Toso. "În urmă cu trei ani, Argentina era competitivă în gama vinurilor de 10 dolari. Acum industria viticolă din țara noastră se orientează spre vinurile de peste 15 dolari", a subliniat el.
     
    Potrivit datelor INV, exporturile de vinuri ieftine au fost cele mai afectate, cu o pierdere de între 30 — 63%, în timp ce vinurile de soiuri nobile au înregistrat o creștere remarcabilă (+5,23%), alături de vinurile spumante (+10,13%).
     
    În regiunea Mendoza, de la poalele munților Anzi, viticultorii se încadrează în acest peisaj mirific de multe secole. Producția artizanală a vinului a fost importată în secolul al XVI-lea pentru a produce vin de masă, iar viticultura a cunoscut o expansiune la sfârșitului secolului XIX.
     
    Industria viticolă a făcut din provincia Mendoza — și cele învecinate San Juan și La Rioja — regiuni prospere, iar celebrul Malbec a devenit cunoscut în lumea întreagă: "40% din vinul exportat de Argentina este roșul de Malbec", potrivit lui Mario Giordano, manager la Wines of Argentina, organizație care promovează vinurile argentiniene pe plan internațional.
     
    Activitatea s-a extins și în alte provincii precum Catamarca sau Salta, din nordul țării, fapt ce i-a adus Argentinei un meritat loc 5 ca țară producătoare la nivel mondial.

    Sursa: Agerpres
printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro