Vişine – beneficii şi contraindicaţii

20.05.2018 0 comentarii

Vişinele (Prunus cerasus L.) au fost dintotdeauna în competiţie cu cireşele atât datorită gustului, cât şi a beneficiilor pentru sănătate. Dacă foarte mulţi preferă gustul dulceag în detrimentul vişinelor acre, află că specialiştii susţin că vişinele sunt mult mai bogate în substanţe nutritive.

  1. Pe lângă conţinutul bogat în acizi, pectine, proteine, tanini, potasiu, fier, fosfor, calciu, magneziu şi vitaminele A, B1, B2, B9, C, E, vişinele au fost subiectul mai multor cercetări care au demonstrat eficienţa lor împotriva inflamaţiei sau a altor afecţiuni mai grave. 
     
    Aşadar, dacă mai aveai nevoie, iată câteva alte motive pentru a include în alimentaţia ta aceste fructe de sezon:
     
    Vişinele acţionează ca un neuroprotector 
     
    Polifenolii regăsiţi într-o cantitate foarte mare în vişine ar putea avea efecte benefice asupra neuronilor din anumite regiuni ale creierului. Tocmai de aceea, se crede că declinul cognitiv, boala Alzheimer, Parkinson sau Huntington ar putea fi prevenite şi cu ajutorul unei diete bogate în vişine. 
     
    Deşi sunt necesare mai multe cercetări, studiile realizate până acum demonstrează deja că vişinele (mai mult decât cireşele) protejează neuronii de efectele stresului oxidativ. 
     
    Scad inflamaţia, durerea şi rigitatea, ajutând în artrită şi gută
     
    Vişinele conţin antioxidanţi şi antocianine, substanţe despre care se ştie deja că scad durerea şi inflamaţia, crescând totodată mobilitatea. Tocmai de aceea, pacienţilor cu gută sau artrită li se recomandă o dietă bogată în vişine, afine, rodii, merişoare, goji – toate cu un nivel ridicat de astfel de compuşi. 
     
    Ba mai mult, potrivit unui studiu din 2012, publicat în Journal of Food Studies, se pare că sucul din vişine, consumat regulat, ar putea reduce proteina C-reactivă, un marker al inflamaţiei. 
     
    Reduc severitatea insomniei
     
    La această concluzie au ajuns specialiştii de la trei universităţi din Statele Unite ale Americii. Studiul, publicat în Journal of Medicinal Food şi menţionat de Phys.org, susţine că sucul de vişine ar putea reduce severitatea insomniei şi timpul în care adormim. 
     
    Cercetarea s-a realizat pe 15 adulţi mai în vârstă, cărora le-a fost administrat timp de 2 săptămâni, dimineaţa şi seara fie 230 ml de suc de vişine, fie o altă băutură placebo. 
     
    La final, s-a constatat că grupul care consumase zilnic suc de vişine avea o îmbunătăţire evidentă a calităţii somnului. 
     
    Aceste rezultate benefice apar, cel mai probabil, datorită melatoninei din vişine, antioxidantul natural care reglează ciclul somnului, ameliorând insomnia. 
    Precauţii
     
    Consumate în cantităţi moderate, vişinele nu ar trebui să dea reacţii adverse. Totuşi, în cazuri rare, poate apărea disconfortul abdominal provocat, cred specialiştii de la Baylor College of Medicine, de cantitatea destul de mare de sorbitol din vişine. În plus, cum o cană de suc de vişine conţine aproximativ 140 de calorii, acesta ar putea să îţi afecteze greutatea.  
printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro