Cum să fii mai energic – 8 sfaturi practice şi uşor de aplicat

09.03.2018 0 comentarii

Nimeni nu îşi doreşte să fie apatic şi obosit toată ziua, aşa că energia este cea care ne poate ajuta nu doar să fim binedispuşi, ci şi să dăm randament la lucru sau să onorăm cu brio “obligaţiile” vieţii sociale. Uşor de spus, greu de făcut, ar spune unii care, orice ar face şi oricât de mult s-ar odihni, tot sunt obosiţi.

  1. Dacă te încadrezi şi tu în această categorie sau pur şi simplu ai vrea să ştii în ce mai poţi găsi “porţia de energie zilnică”, iată mai jos câteva sfaturi practice şi uşor de aplicat:

    1). Consumă alimente bogate în acizi graşi Omega 3


    Pe lângă toate celelalte avantaje legate de buna funcţionare a sistemului cardiovascular sau de scăderea inflamaţiei, acizii graşi Omega 3 sunt bogaţi în acidul alfa linoleic, important pentru energia organismului.

    Aşadar, consumă mai des nuci, seminţe de in, ulei din seminţe de in, somon, ton, legume verzi sau carne din sursă sigură.

    2). Ghimbirul ne face mai activi

    Fie că îţi începi ziua cu o cană cu ceai de ghimbir, fie că îl razi deseori în salate, ghimbirul este perfect atunci când vrei să îţi creşti nivelul de energie. Ghimbirul îmbunătăţeşte circulaţia ceea ce ne face mai activi.

    Cu toate astea, ghimbirul are şi efectul invers: atunci când suferim de insomnie, acest condiment ajută la eliminarea toxinelor care pot cauza tulburări de somn, ajutându-ne să adormim mai uşor.

    3). Suplimentează cu magneziu sau alimente bogate în magneziu atunci când te simţi lipsit de energie


    În cadrul unui studiu realizat în Statele Unite ale Americii s-a demonstrat că femeile cu deficienţă de magneziu prezentau ritmul cardiac mai mare şi necesitau mai mult oxigen pentru a duce la bun sfârşit anumite activităţi fizice. Aşadar, organismul lor lucra mai mult pentru nişte sarcini uşoare, ceea ce făcea ca nivelul de energie să scadă mult mai repede.

    Poţi opta pentru suplimente sau pentru alimente bogate în magneziu, cum ar fi migdalele, alunele de pădure, cerealele integrale, peşte etc.

    4). Asigură-te că nivelul de fier este mereu între limitele admise

    Din nou, femeile sunt mai predispuse către anemie, o afecţiune caracterizată tocmai prin oboseală, slăbiciune, ritm cardiac crescut. În plus, dacă eşti atentă ca fierul să fie în valorile optime,  asta ca scădea riscul şi de sindrom premenstrual, nu doar de anemie, iar tu vei fi mult mai energică.

    Alege dintre fasole, linte, spanac, alimente bogate în vitamina C sau consultă aici întreaga listă de alimente care te pot ajuta contra anemiei.

    5). Încearcă să renunţi la cafea


    Oricât de ciudat ar părea, cafeina ar putea fi de vină pentru starea aceea de moleşeală şi apatie care te cuprinde după ora 13.00. Crezi că tocmai cafeaua e cea care îţi dă energie? Aceasta e doar o falsă impresie pentru că, de fapt, acest obicei este un stimulent ce acţionează temporar, iar după câteva ore senzaţia de oboseală va fi mult accentuată.

    Pentru a face tranziţia mai uşoară, încearcă alternative precum ceaiul de ghimbir, ceaiul verde sau o băutură cu pudră de carob, un înlocuitor mult mai sănătos pentru cacao.

    6). Meditează sau ia-ţi o pauză din când în când


    Din nou, uşor de zis, greu de făcut, vei spune, dar, chiar şi la serviciu, nu se poate să nu găseşti 10 minute la 2-3 ore, timp în care pur şi simplu să ieşi pe terasă, să discuţi cu un coleg sau să te plimbi puţin afară. În cazul în care programul şi contextul îţi permit, o scurtă pauză de meditaţie (sau chiar un somn de 30-45 de minute) va face minuni. Trebuie doar să crezi în asta şi să încerci să o aplici, cel puţin la câteva zile.

    7). Fii atent la gustările dintre mese

    De regulă, alegem acele alimente bogate în carbohidraţi şi zahăr tocmai pentru că, şi ele, ne dau o falsă impresie de energie. Dacă ţii şi la silueta ta, optează pentru formula următoare: proteine, grăsimi sănătoase şi ceva fibre.

    De exemplu, un iaurt cu câteva migdale ar putea fi gustarea salvatoare!

    8). Verifică-ţi sănătatea glandei tiroide şi a glandelor suprarenale


    Un anumit dezechilibru la nivelul acestor glande ar putea să ne dea senzaţia de oboseală continuă, neameliorată nici măcar de 8-9 ore de somn pe noapte. Consultă un medic specialist pentru că, cel puţin pentru disfuncţii la nivelul glandei tiroide, este nevoie de medicaţie.

    Pentru suprarenale, însă, poţi lua măsuri încă de pe-acum, măsuri ce ţin mai degrabă de stilul de viaţă: du-te la somn mai devreme, încearcă să te deconectezi de mobil sau televizor cu cel puţin 1 oră înainte de culcare, redu cantitatea de alcool consumată, ca de altfel şi a altor alimente nerecomandate cum ar fi cele bogate în zahăr, cărnuri procesate, lactate de vacă etc.

printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro