5 sfaturi pentru longevitate

08.11.2017 0 comentarii

Cine nu vrea să trăiască mai mult? Mai mult, dar şi mai sănătos, bineînţeles. De-a lungul timpului, specialiştii au încercat să determine toţi factorii care ne pot ajuta să ajungem la o vârstă respectabilă, dar fără prea multe dureri şi afecţiuni serioase.

  1. Prevenţia e cea mai bună metodă de tratament, iar longevitatea se poate obţine prin adoptarea unor obiceiuri sănătoase încă din tinereţe. Tocmai de aceea, iată câteva sfaturi care te-ar putea ajuta să fii mai sănătos şi să trăieşti mai mult!

    Consumă cât mai multe fructe şi legume

    Clasic, vei spune, dar foarte eficient! Bogate în minerale, vitamine, fibre şi fitonutrienţi cu proprietăţi anti-îmbătrânire, fructele şi legumele nu trebuie să lipsească din alimentaţia zilnică.

    E drept, însă că unele sunt mai recomandate decât altele pentru longevitate, aşa că asigură-te că ai 7-10 porţii pe zi, în diverse forme, din următoarele fructe şi legume: coacăze, zmeură, căpşuni, merişoare, cireşe, mere, kale, spanac, broccoli, avocado, conopidă, cartof dulce, morcov, ceapă şi dovleac.

    Super alimente pentru super puteri

    Care e diferenţa dintre super alimente şi cele obişnuite? Potrivit studiilor, primele au proprietăţi nutriţionale uimitoare şi pot ajuta la ameliorarea unor afecţiuni.

    Printre cele mai consumate şi populare astfel de super alimente sunt: somon sălbatic, ceai verde, ulei de cocos, alimente fermentate, nuci macadamia crude, supă de oase, spanac, broccoli, fructe de pădure şi spanac.

    Bea mai multă apă, alcool doar moderat şi renunţă la sucuri

    Deshidratarea stă la baza multor afecţiuni în vreme ce o hidratare corespunzătoare promovează o stare de sănătate bună. Aşadar, asigură-te că bei suficientă apă în fiecare zi.

    Pe de altă parte, renunţă la sucuri, mai ales la cele carbogazoase sau cele cu adaousuri de zahăr şi coloranţi.

    În ceea ce priveşte alcoolul, doar consumul exagerat este de blamat aici. În cadrul unui studiu de lungă durată, având ca subiecţi persoane în vârstă, s-a demonstrat că alcoolul consumat moderat promovează longevitatea. În schimb, cei care nu beau deloc sau cei care beau prea mult prezentau un risc de mortalitate mult mai mare.  

    Evită alimentele modificate genetic

    Parte a unei industrii în plină dezvoltare, mai ales în afară, se pare că alimentele modificate genetic pot fi un pericol pentru sănătatea noastră. E drept, companiile din domeniu încearcă să demonstreze contrariul, iar verdicte oficiale nu s-au dat.

    Totuşi, potrivit site-ului IRT – Institute for Responsible Technology, studiile realizate pe animale au arătat o legătură între consumul acestor alimente şi tulburări gastrointenstinale şi ale imunităţii, proces de îmbătrânire accelerat, alergii, infertilitate etc.

    În plus, procentul americanilor cu trei sau mai multe boli cronice a ajuns de la 7% la 13% în 9 ani, începând cu 1996 atunci când aceste alimente au pătruns pe piaţa în Statele Unite ale Americii.

    Aşadar, citeşte cu atenţie eticheta produselor şi fereşte-te de soia, porumb, ulei de cânepă, ulei din seminţe de bumbac etc.

    Inspiră-te din exemplul celorlalţi

    Din exemplul celor care au ajuns la o vârstă venerabilă, mai exact, dar fără să experimenteze probleme grave de sănătate. Cercetătorii au studiat stilul de viaţă, inclusiv alimentaţia populaţiei din zonele cu persoanele cele mai în vârstă din lume.

    Ikaria din Grecia, Okinawa din Japonia, Ogliastra din Sardinia sunt doar câteva dintre acestea.

    La final, au ajuns la concluzia că e foarte important să nu mâncăm niciodată pe săturate, ultima masă a zilei să fie şi cea mai puţin consistentă, consumul de carne să se reducă la maxim 5 ori pe lună şi atunci în porţii foarte mici, iar 1-2 pahare de alcool de bună calitate ar fi de fapt recomandate. 

printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro