Combate efectele stresului prin alimentaţie

23.02.2018 0 comentarii

Un sistem imunitar slăbit sau apariţia unor afecţiuni grave sunt două dintre consecinţele stresului. Iată cum poţi combate efectele stresului prin alimentaţie.

  1. Trăim într-un ritm mult prea alert, în care adrenalina pare a fi cel mai important ingredient, iar cortizolul se situează de fiecare dată la cote maxime. De-abia atunci când efectele stresului încep să se facă simţite, am vrea să coborâm un timp din acest carusel periculos. Totuşi, trecerea de la o stare la alta nu mai este atât de uşor de făcut.
     
    Ne-am obişnuit să dăm vina pe stres pentru orice reacţie negativă, fie că vorbim despre un comportament exagerat, schimbări de dispoziţie sau afecţiuni apărute peste noapte. Pe bună dreptate, am putea spune, dacă trecem în revistă doar câteva dintre efectele stresului asupra organismului nostru. 
     
    Dureri, slăbirea sistemului imunitar manifestată prin îmbolnăviri repetate, eczeme, alergii, tremor, transpiraţie exagerată, senzaţie de greaţă, tulburări gastrointestinale, furie, anxietate, frustrare, insomnie sau dezvoltarea unor dependenţe periculoase – toate pot fi cauzate de stres. 
     
    Pentru a reuşi să diminuăm nivelul stresului şi să înţelegem cât de nociv poate fi acesta, ar trebui să recunoaştem corect factorii declanşatori. Ai putea să fii stresat din cauza noului tău job, de sarcinile suplimentare, de presiunea pe care o exercită familia asupra ta sau pe care o resimţi în aşteptarea unui eveniment important. De natură profesională sau personală, aceşti factori îţi pot da câteva indicii importante despre cum poţi elimina şi apoi preveni stresul. 
     
    Pe lângă asta sau până la acel punct, schimbările imediate te pot ajuta şi ele: alimentaţia, mişcarea fizică, tehnicile de relaxare – toate au implicaţii benefice asupra nivelului de stres. 
     
    Ce ar trebui să incluzi în dieta anti-stres?
     
    Ceea ce mâncăm afectează în mod direct sistemul hormonal, aşadar orice alegere pe care o facem poate fi în favoarea sau în detrimentul nostru. Bineînţeles, nu te gândi că o alimentaţie corectă va anula total riscul de a fi stresat în anumite circumstanţe. Diminuarea şi prevenirea stresului reprezintă un întreg puzzle, din care alimentaţia este doar o piesă, dar una foarte importantă. 
    Alimente bogate în vitamina C
     
    Optează întotdeauna pentru alimente bogate în vitamina C pentru că acestea scad nivelul de cortizol, numit şi hormonul stresului. Aceeaşi vitamină creşte eficienţa sistemului imunitar, scade tensiunea arterială şi riscul unor afecţiuni cardiace. 
    Carbohidraţi complecşi
     
    Stabilizând nivelul zahărului din sânge şi crescând serotonina, carbohidraţii complecşi te vor ajuta să reacţionezi mai bine în situaţii stresante. Aşadar, poţi alege între fulgi de ovăz, orez brun, paste sau pâine din cereale integrale, fasole, mazăre, quinoa etc. 
     
    Alimente bogate în magneziu şi fier
     
    Magneziul scade riscul de dureri de cap, oboseală şi anxietate, simptome mult accentuate atunci când eşti stresat. Pe de altă parte, fierul creşte buna dispoziţie şi tratează anemia. Cele mai bune surse de magneziu şi fier sunt spanacul, salata verde, urzicile, leurda etc. 
     
    Acizi graşi Omega 3
     
    În cercetările realizate de specialişti, s-a demonstrat că acizii graşi Omega 3 scad nivelul cortizolului, hormonul stresului, şi ne protejează totodată de depresie şi dezechilibru hormonal, tulburare care poate accentua stresul. 
     
    Peştele gras (somon, sardine, macrou, hering, păstrăv) este o sursă bogată în acizi graşi Omega 3, la fel ca seminţele de in, nucile, seminţele de chia, brânza tofu. 
    Grăsimi sănătoase 
     
    Nucile, fisticul, migdalele şi alte nuci şi seminţe sunt cea mai importantă sursă de grăsimi sănătoase, cele care ameliorează, se pare, nivelul stresului şi scad riscul diabetului. Pe lângă acestea, alte surse de grăsimi bune mai sunt şi ouăle, uleiul de măsline şi avocado. 
    Ciocolată neagră
     
    Iată şi o veste care ar putea să te facă să uiţi de stres cel puţin câteva minute: cercetătorii elveţieni au demonstrat că ciocolata neagră, consumată în cantităţi moderate, reduce stresul. De altfel, studii precedente arătaseră beneficiile ciocolatei negre pentru sănătatea noastră, de la scăderea tensiunii arteriale şi diminuarea riscurilor de afecţiuni cardiace până la efecte pozitive asupra creierului. 
     
    Ceai verde
     
    Înlocuieşte cafeaua de dimineaţă cu o ceaşcă de ceai verde dacă vrei să fii mai calm şi mai eficient în condiţii de stres. Aceste avantaje sunt date de L-Teanină, un compus regăsit în acest tip de ceai. 
     
    Alimente nerecomandate
     
    Ori de câte ori îţi doreşti să previi sau să reduci nivelul de stres, ar fi înţelept să elimini alcoolul, cafeaua, băuturile energizante, alimentele procesate, carnea, brânză de vacă şi alimentele bogate în zahăr. 
printeaza
Cât de mult ţi-a plăcut?
5 4 3 2 1

Comentează

Autor: ebucataria.ro